lørdag 28. januar 2012

Rundkjøring = vanskelig???

Noen mennesker har ofte store problemer med å kjøre riktig i rundkjøringer....man kan kanskje forstå at det kan være vanskelig å ligge i riktig felt, kjøre ut på rett sted osv....eller nei, jeg sliter med å forstå dette. Klarer man ikke å kjøre i rundkjøring så burde man holde seg hjemme.
Hvorfor denne krasse tone tenker du kanskje?
Tidligere i dag var vi på tur til Hockeyhallen, og i en ganske så ordinær rundkjøring, som på bildet:
hadde jeg en smått irriterende opplevelse. Jeg skal veldig enkelt kjøre til høyre i rundkjøringen, i det indre feltet kommer det en forvirret middelaldrende kvinne som indikerer at hun skal helt rundt. Jeg kjører til høyre, hvorpå denne kvinne bestemmer seg for å kjøre ut samme vei som meg. Så langt er ingenting merkverdig med dette, tror dette skjer 100 ganger daglig i alle rundkjøringer.
Den beste delen her er at denne kvinnen "legger seg på hornet" fordi jeg kjører feil!?!?
Det er da det plutselig stopper opp i hodet mitt....jeg bremser, setter bilen i fri, og før jeg rekker å tenke er jeg ute ved bilen til denne kvinnen og ber henne lukke opp vinduet. Hvorpå jeg bøyer meg ned og sier søtt: "DU KJØRER I FEIL FELT!!".....
Vel tilbake i bilen føler jeg meg en smule smågal....hjelpes, min terskel for urettferdig behandling er ikke eksisterende, men dog :)
Jeg er bare glad for at denne kvinnen ikke skal igjennom denne rundkjøringen:
Ha en flott helg, uansett hvilken rundkjøring du skal gjennom,
Fie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige tilbakemeldinger